طریق تنظیم تایمر بسته شدن اتوماتیک کرکره برقی

فهرست مطالب

طریق تنظیم تایمر بسته شدن اتوماتیک کرکره برقی

.میخواهیم در این مقاله به طریق تنظیم تایمر بسته شدن اتوماتیک کرکره برقی به طور کامل اشاره کنیم. ولی قبل از آن باید بدانید که این تنظیم معمولاً کسانی انجام میدهند که پارکینگ های نسبتاً فعالی داشت باشند. و استفاده از این تنظیم ها برای مغازه ها و یا همچنین فروشگاه ها مناسب نیست. و توصیه نمی شود پس از تنظیم کردن در این مکان ها اجتناب کنید. تنظیم تایمر و تنظیم زمان کرکره برقی باید توسط تعمیرکار باتجربه انجام شود.

طریقه تنظیم تایمر کرکره برقی

روش تنظیم تایمر کرکره برقی

برای اینکه بتوانید تایم کرکره برقی هوشمند خود را تنظیم کنید میتوانید با انجام دادن دو روش در کمترین زمان این کار را انجام دهید. و تایم کرکره برقی خود را تنظیم کنید.

  1. در روش اول و در گام اول باید به سراغ مدار فرمان کرکره برقی خود بروید. تنظیم تایمر بست شدن اتوماتیک کرکره برقی در مدار فرمان دکمه ای به نام تایم time وجود دارد. وقتی که این  دکمه را مشاهده کردید برای چند ثانیه نگه دارید. معمولاً پس از گذشت ۵ ثانیه چراغ آن چشمک می زند. این بدین معناست که تا اینجای کار به درستی پیش رفت اید. پس از دیدن چشمک باید دکمه d  را فشار دهید. وقتی که این دکمه را فشار دهید زمان بست شدن کرکره شروع به ثبت شدن میکند. و همچنین باید پس از گذشتن زمان دلخواه برای بست شدن کرکره دوباره این کلید یعنی کلید d  فشار دهید. فراموش نکنید این کلید هم در ریموت کنترل کرکره برقی موجود میباشد.نکته و روش گفت از بین دو روش موجود، سادترین آنهاست. تنظیم تایمر بست شدن اتوماتیک کرکره برقی و شما می توانید با فشار دادن دو کلید تایم و زمان کرکره برقی خود را  راحت و در کمترین زمان تنظیم کنید. و در این زمان هیچ نیازی به متخصص و تعمیرکار کرکره برقی ندارید. خودتان ابتدا این روش را که بسیار سادست را تست کنید و اگر مشاهده کردید. که نتوانستیم آن را تنظیم کنید می توانید برای تنظیم تایمر بست شدن اتوماتیک کرکره برقی متخصصان رجوع کنید تا مشکل شما در کوتاه ترین زمان رفع گردد.

تایمر بسته شدن اتوماتیک کرکره برقی

  1. یکی دیگر از روش های تنظیم تایم کرکره برقی موجود می باشد که به آن روش دیپ  سوئیچ می گویند. تنظیم تایمر بست شدن اتوماتیک کرکره برقی این روش بدین صورت هست که بر روی مدار فرمان کرکره برقی  دیپ سوئیچ وجود دارد. معمولاً این دیپ سوئیچ ها به تعداد سه سوراخ هستند که از آن می توانیم. برای فعال و یا همچنین غیرفعال کردن زمان اتوماتیک کرکره استفاده کنیم. همچنین می‌توانیم برای چپگرد و راستگرد موتور کرکره از دیپ سوئیچ ها استفاده کنیم. ناگفتنی نماند برای ارتباط بین کرکره برقی ریموت کنترل کرکره برقی دیپ سوئیچ ها نقش موثری دارند. برای اینکه بتوانید تایمر کرکره برقی را از روش دیپ سوئیچ فعال کنید ابتدا باید کلید سوئیچ را بر روی on یا همان فعال یا روشن قرار دهیم تا در زمان دلخواه خودمان کرکره به سمت پایین حرکت کند. ولی در بعضی از مواقع میخواهید این حالت را خاموش کنید و یا غیر فعالش کنید. برای این کار باید آن را روی حالت غیر فعال و یا off  قرار دهید. آموزش تنظیم تایم کرکره برقی می تواند موجب شود که تعمیرکار آشنایی بیشتری با تعمیرات درب برقی داشته باشد.

تنظیم تایمر بسته شدن اتوماتیک کرکره برقی

بهتر است بدانید معمولاً افراد متخصص و کاربلد زمانی که می خواهند این مشکلات را حل کنند. از این روش یعنی روش تنظیم تایم کرکره برقی به روش دیپ سوئیچ استفاده می کنند. زیرا معمولاً ریموت کنترل های کرکره برقی های هوشمند در این زمان ها به مشکل برمی خورد. تنظیم تایمر بست شدن اتوماتیک کرکره برقی به زبان ساد وقتی این مشکلات رخ می‌دهد. احتمالاً خود ریموت‌کنترل هم مشکلی دارد و نمی توان تایم کرکره برقی را با آن تنظیم کرد. اگر این اتفاق رخ داد متخصصان به روش دوم یعنی دیپ سوئیچ مراجعه خواهند کرد.

ولی در کل اگر ریموت کنترل کرکره برقی شما سالم باشد. حتماً از روش اول و با استفاده از دکمه های ریموت کنترل زمان کرکره برقی و یا همان تایم کرکره برقی خود را تنظیم کنید. زیرا برخلاف روش دوم روش تنظیم با استفاده از ریموت کنترل بسیار ساده بوده و در کوتاه ترین زمان  میتوانید زمان و تایم  کرکره برقی خود را تنظیم کنید. از وقتی در نظر داشتید تایم کرکره برقی را تنظیم کنید حتماً ابتدا روش اول را تست و بررسی نمایید. اگر مشاهده کردید که نتوانستیم آن را مشابه متن تنظیم کنید از گام و روش دوم پیروی کنید.

همانطور که در نکات بالا مشاهده کردید برای تنظیم تایم کرکره برقی هوشمند روش دیپ سوئیچ و مدار کنترل و یا همان ریموت کنترل میتوانید تنظیم کنید. این دو روش تنها روش هایی هستند که با استفاده از آنها میتوانید در کوتاه ترین زمان کرکره برقی خود را تنظیم کنید. تنظیم تایمر بست شدن اتوماتیک کرکره برقی همانطور که در اول مطالب گفت شد به هیچ عنوان از این روش در کرکره های مصرفی در فروشگاه ها و مغازه ها استفاد نکنید. چون بعدها ممکن است برای شما هزینه های اضافی زیادی تولید شود. و تنها از این روش برای کرکره های فعال در شرکت ها و در مکان های تجاری استفاده کنید.

آموزش تنظیم تایمر بسته شدن اتوماتیک کرکره برقی

همچنین به یاد داشته باشید که با سرویس و نگهداری خوب از کرکره برقی میتوانید طول عمر بیشتری به آن بدهید. به عنوان مثال با روغن کاری اصولی در زمان های معین رله های کرکره های برقی را حتماً روغن کاری کنید. همچنین در زمانهای معین برای مثال هر یک ماه یکبار یک متخصص حرفه ای در سرویس کرکره برقی های هوشمند بیاورید. متخصص حرفه ای و کاربلد تمامی قسمت های کرکره برقی را مشاهده و آن را سرویس می کند. همچنین شما مصرف کنندگان و مشتریان عزیز می توانید کار روغن کاری را هم به سرویس دهندگان آن بسپارید متخصصین این حوزه روغن کاری کرکره برقی شما را انجام دهند.

نگهداری کرکره برقی نهایت تلاش خود را بکنید تا قسمت های دیگر کرکره برقی به مشکلی بر نخورد تا بتواند برای شما به خوبی کار کند. همچنین این نکته های باقی مانده است آن هم این است که اگر قصد خرید چندین ریموت کنترل برای کرکره برقی خود را دارید به این نکته توجه کنید که لازم نیست تمامی ریموت کنترل ها فابریک و اصلی باشند.

اولین دلیلی که این موضوع را بازگو می‌کنیم این است که ریموت کنترل های اصل قیمت بسیار بالایی دارند و هزینه اضافی برای ما به وجود می آید. تنظیم تایمر بست شدن اتوماتیک کرکره برقی ولی ریموت کنترل های معمولی و حتی فیک می توانند کار ما را هم راه بیندازند ولی با این تفاوت که قیمت زیادی ندارند و می توانیم در هزینه هایمان صرفه جویی کنیم.

تماس