تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ ای

تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ ای، خرابی موتور، برد، حسگر، چشمی، برد، فلاشر و ریموت توسط تعمیرکار به بهترین شکل ممکن قابل انجام می‎‌باشد. این خدمات در مناطق مختلف مانند  شمال، جنوب، غرب و شرق تهران به مشتریان ارائه می‌شود. این سیستم از لت‌های شیشه‌ای تشکیل شده‌است و دارای اپراتور و حسگر در بالا می‌باشد. خرابی درب اتوماتیک شیشه‌ای یا درب برقی بستگی به کیفیت قطعات، روش نصب و … دارد. به همین دلیل باید توسط تعمیرکار متخصص، نصب شود. به منظور تعمیر کرکره و قطعات آن می‌توانید با شماره 09122947890 در تماس باشید.

امروزه به جای استفاده از درب‌های قدیمی برای مغازه، فروشگاه، ادارات و مراکز تجاری، از درب‌های برقی یا اتوماتیک استفاده می‌شود. به دلیل اینکه استفاده از این درب‌‌ها به صورت مداوم است، به همین علت ممکن است دچار مشکل و خرابی است. از این رو خدماتی مانند تعمیر درب اتوماتیک توسط شرکت‌ها به مشتریان ارائه می‌شود. شرکت دُر اتوماتیک نیز در این راستا خدمات تعمیر یا سرویس دوره‌ای را با اعزام تعمیرکار به محل ارائه می‌دهد. در ادامه به خدمات و انواع خرابی درب اتوماتیک اشاره خواهیم کرد.

خدمات سرویس دوره‌ای درب اتوماتیک شیشه‌ای تهران

تعمیرکاران با مشاهده و یادگیری آموزش تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای، با این سیستم به صورت کامل آشنایی دارند. از این رو خدمات تعمیر و سرویس دوره‌ای را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهند. این خدمات در تهران و مناطق مختلف آن ارائه می‌شود. به همین دلیل  هر کدام خدمات تعمیر در هر کدام از مناطق به صورت جداگانه بررسی می‌شوند. در تهران  شرکت‌های مختلفی این خدمات را ارائه می‌دهند. دُر اتوماتیک نیز در این زمینه خدمات بسیار متنوعی را ارائه می‌کند. تعمیر کرکره برقی شمال تهران از دیگر خدمات شرکت برای مشتریان است.

تعمیر درب اتوماتیک در شمال تهران

به منظور تعمیر درب اتوماتیک در شمال تهران و مناطق مختلف آن‌ مانند سعادت‌آباد، نیاوران، جردن، تجریش، الهیه، اوین، زعفرانیه، ولنجک و … می‌توانید با شرکت در تماس باشید. خدمات شامل ریست‌کردن، تنظیمات درب، خرابی مدار درب اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشند. مشکلاتی مانند عدم باز وبسته‌شدن درب، خرابی ریموت، بروز مشکل در موتور، برد و سنسور بسیار رایج هستند. به همین دلیل تعمیرکار باید با این موارد آشنا باشد. با تماس با شرکت، در کوتاه‌ترین زمان امکان اعزام تعمیرکار به محل فراهم است. بعد از حضور در محل، درب اتوماتیک شیشه‌ای باید در مرحله اول عیب‌یابی شود.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ای

تعمیر درب اتوماتیک در جنوب تهران

خدمات تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ ای در جنوب تهران نیز قابل ارائه است. از این رو اگر در مناطق جنوبی تهران مانند فلاح، شوش، مولوی، نازی‌آباد، راه‌آهن ساکن هستید، می‌توانید تعمیرات و سرویس دوره‌ای درب اتوماتیک را به ما بسپارید. این خدمات در بخش‌های مختلف جنوبی تهران قابل ارائه است. در نتیجه می‌توانید در هر محله‌ای که در آن ساکن هستید، خدمات خود را دریافت کنید.

تعمیر درب اتوماتیک در غرب تهران

به منظور تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ای در غرب تهران و مناطق مختلف آن مانند استاد معین، آزادی، طرشت، صادقیه، پونک، سردار جنگل، بلوار فردوس، ستاری و … می‌توانید با تعمیرکاران ما در تماس باشید. در صورت خرابی موتور، برد، مدار، سنسور، اپراتور، قفل برقی و باتری بهتر است هر چه سریع‌تر با تعمیرکار درب اتوماتیک در تماس باشید. تعمیرکار در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر می‌شود و می‌تواند نسبت به عیب‌یابی درب اتوماتیک شیشه‌ای اقدام کند. این خدمات در غرب تهران با بهترین کیفیت به همراه سرویس دوره‌ای ارائه می‌شوند.

تعمیر درب اتوماتیک در شرق تهران

از دیگر خدمات ارائه‌شده، تعمیر درب اتوماتیک در شرق تهران است. در مناطقی مانند تهرانپارس، حکیمیه، نارمک، هنگام، دلاوران، سراج، تهران نو و شمیران نو خدمات شرکت با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌شود. اگر خرابی در عملکرد درب اتوماتیک مشاهده کنید می‌توانید با تعمیرکاران ما در تماس باشید. خدمات متنوعی علاوه بر تعمیر، مانند سرویس دوره‌ای توسط تکنسین‌ها نیز ارائه می‌شود. تمامی خدمات در شرق تهران نیز قابل ارائه هستند. تعمیر جک درب پارکینگ شرق تهران نیز از دیگر خدمات شرکت می‌باشد.

عیب‌یابی درب اتوماتیک شیشه‌ای

به منظور عیب‌یابی درب اتوماتیک شیشه‌ای باید از متخصص و افراد حرفه‌ای در این زمینه استفاده کرد. زیرا این مرحله نقش زیادی در تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ای دارد. هنگامی که تعمیرکار درب اتوماتیک به محل اعزام می‌شود، باید در مرحله اول نسبت به عیب‌یابی آن اقدام کند. گاهی ممکن است با یک راه‌کار ساده بتوان مشکل مورد نظر را حل کرد. به عنوان مثال باتری ریموت هنگامی که تمام شود، دیگر درب باز و بسته‌نمی‌شود! در نتیجه شاید تصور شود که درب دچار مشکل اساسی شده‌است؛ درحالی‌که تنها با تعویض باتری، امکان حل مشکل وجود دارد.

با توجه به موارد ذکرشده عیب‌یابی باید توسط فرد متخصص انجام شود. زیرا ممکن است به سیستم درب اتوماتیک شیشه‌ای توسط اشخاص غیر حرفه ای، آسیب زده شود. برخی از قطعات درب اتوماتیک شیشه‌ای مانند موتور گران‌قیمت هستند و به همین دلیل در صورت بروز مشکل باید هزینه تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ای بیشتری پرداخت شود.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ای

انواع خرابی و تعمیرات درب اتوماتیک کدامند؟

همانطور که می‌دانید درب اتوماتیک شیشه‌ای از اجزای مختلفی تشکیل شده‌است. هر کدام از این اجزا ممکن است در اثر استفاده مداوم دچار مشکل شوند. به همین دلیل ممکن است اجزای آن نیاز به تعمیر داشته‌باشند. از این رو باید تعمیرکار با انواع خرابی و تعمیرات درب اتوماتیک آشنا باشد. به همین دلیل در این مطلب به این خرابی‌ها و تعمیرات مورد نیاز درب اتوماتیک اشاره خواهیم کرد.

1- باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از انواع خرابی رایج، بازوبسته‌شدن خودکار درب اتوماتیک شیشه‌ای است. برخی اوقات قرارداشتن اپراتور در معرض نور شدید مانند خورشید یا منابع نوری مصنوعی، مانند لامپ‎های فلورسنت می‌تواند موجب این خرابی و مشکل شود. درواقع نور شدید طبیعی یا مصنوعی می‌تواند روی عملکرد اپراتور درب اتوماتیک شیشه‌ای تاثیر منفی بگذارد؛ زیرا این بخس از تکنولوژی مادون‌قرمز به منظور تشخیص حرکت افراد استفاده می‌کند. در نتیجه نور می‌تواند موجب اختلال در این قسمت شود.

بروز اختلال در اپراتور، موجب می‌شود که درب اتوماتیک شیشه‌ای به صورت خودکار و بدون ورود یا خروج افراد، باز و بسته‌شود. باید از شدت نوری که روی اپراتور درب برقی می‌تابد، کاسته شود. این مورد توسط تعمیرکار می‌کند به صورت تخصصی بررسی شود.

2- نحوه باز كردن درب اتوماتيك شیشه ای

همانطور که می‌دانید یکی از مزایای درب‌های برقی، باز و بسته‌شدن خودکار آنها در زمان عبور افراد است. این سیستم از طریق سنسور می‌تواند حرکت افراد را تشخیص دهد. گاهی در موقع قطع برق یا نصب و اجرا، می‌توان از آچار آلن برای باز کردن آن استفاده کرد. در بیشتر مواقع نیز یک کلید مخصوص برای باز و بسته‌کردن درب روی آن قرار دارد که می‌توان با استفاده از آن، درب را باز و بسته‌کرد. به منظور تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ای، تعمیرکار باید این مورد را در مواقع ذکرشده انجام دهد.

3- تنظیم درب شیشه ای مغازه

یکی از  مشکلاتی که ممکن است برای درب اتوماتیک شیشه‌ای ایجاد شود، به هم خوردن تنظیمات آن است. از این نوع درب اغلب برای ورودی مغازه و فروشگاه و یا مکان‎‌های پررفت‌و آمد استفاده می‌شود. از این رو به آن درب شیشه‌ای مغازه نیز گفته‌می‌شد. تنظیم یا رگلاژ درب شیشه‌ای باید توسط تعمیرکار متخصص و حرفه‌ای انجام شود. در صورتی که شخص دانش کافی در زمینه تعمیرات قطعات نداشته‌باشد، نمی‌تواند در زمینه تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ ای اقدام کند. البته رگلاژ کردن اغلب در مورد درب‌های غیر اتوماتیک و غیربرقی کاربرد دارد.

4- ريست كردن درب اتوماتيك شیشه ای

یکی از انواع خرابی و مشکلاتی که در زمینه درب اتوماتیک شیشه‌ای با آن مواجه می‌شویم، نیاز به ریست‌کردن آن است. به منظور بازگرداندن تنظیمات اولیه درب اتوماتیک، باید ابتدا برق آن خاموش شود. بدین منظور باید دکمه serv روی برد درب فشرده و نگه داشته‌شود. در این صورت باید برق سیستم روشن شود و راه‌اندازی آن دوباره‌ انجام شود. به منظور تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ای باید ریست‌کردن یا بازگردانی به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه در مواقعی که مشکل وجود دارد، انجام شود. ریست درب برقی باید توسط افراد با تجربه انجام شود.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ای

5- تنظیمات درب اتوماتیک شیشه ای

همانطور که می‌دانید یک نصاب یا تعمیرکار باید در مورد تنظیمات درب اتوماتیک شیشه‌ای اطلاعات جامع و کاملی‌ داشته‌باشد. درب های اتوماتیک را می‌توان با توجه به میزان تردد، تنظیم کرد. در مواقعی مانند خارج شدن از مدار یا نیاز به رگلاژ، باید این سیستم دوباره تنظیم شود.

6- خرابی مدار تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ ای

یکی از قطعات مهم درب اتوماتیک شیشه‌ای، مدار فرمان است. در صورت بروز مشکل و خرابی مدار درب اتوماتیک شیشه‌ای باید این قطعه توسط تعمیرکار بررسی شود. مدار می‌تواند عملکرد قطعات مختلف مانند موتور یا قفل برقی را زیر نظر داشته‌باشد. هنگامی که سنسور بتواند حرکت  فرد را هنگام عبور از درب، تشخیص دهد، در این هنگام با فرمان مدار به موتور، نیرو توسط تسمه به هنگر انتقال می‌یابد. به همین دلیل این قطعه نقش مهمی در عملکرد درب اتوماتیک شیشه‌ای ایفا می‌کند. از این رو باید تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ای توسط افراد ماهر و با تجربه به صورت حرفه‌ای، انجام شود.

اجزای درب اتوماتیک شیشه‌ ای

درب اتوماتیک شیشه‌ ای دارای اجزا، قطعات و یراق‌آلات متعددی است که  هر کدام دارای عملکرد خاصی هستند. با توجه به نوع خرابی قطعات درب اتوماتیک، روش تعمیر نیز متفاوت است. عیب‌یابی باید توسط تعمیرکار انجام شود و در مرحله اول، مشکل اصلی تشخیص داده‌شود. در این بخش اجزای اصلی درب اتوماتیک را ذکر خواهیم کرد:

موتور درب اتوماتیک

یکی از قطعات بسیار مهم درب اتوماتیک که  نقش مهمی در عملکرد آن دارد، موتور درب اتوماتیک است. این قطعه  در قسمت بالای درب نصب می‌شود. در اثر استفاده مداوم ممکن است این قطعه دچار مشکل شود. موتور با استفاده از جریان برق، موجب باز و بسته‌شدن درب می‌شود. در صورت نیاز تعمیرکار نسبت به تعمیر موتور اقدام می‌کند. گاهی نیز در اثر خرابی این قطعه، باید تعویض شود. از این رو ممکن است هزینه تعمیر موتور درب اتوماتیک شیشه‌ ای متفاوت باشد.

سیستم کنترل

کنترل باکس با همان سیستم کنترل یکی از اجزای مهم درب اتوماتیک شیشه‌ای محسوب می‌شود. این بخش به عنوان قلب درب اتوماتیک، حرکت و باز و بسته‌شدن درب را کنترل می‌کند. مدار و موتور الکتریکی با این سیستم در ارتباط هستند. اجزای کنترل باکس شامل ترانسفورمر و منبع تغذیه است که هر کدام وظایفی دارند. به عنوان مثال منبع تغذیه برای تبدیل ولتاژ برق به ولتاژ مناسب کاربرد دارد. در این حالت نوبت به پردازش سیگنال الکتریکی سنسور می‌رسد.

چشمی

از اجزای مهم درب اتوماتیک شیشه‌ای، چشمی است که نقش زیادی در نحوه عملکرد آن دارد. سنسور درب از اشعه مادون قرمز بهره می‌برد و چشمی در قسمت بالایی درب قرار دارد. در این حالت حرکت و رفت‌وآمد افراد شناسایی می‌شود. در صورتی که این قطعه دارای عملکرد مناسبی باشد، می‌توان حرکت و رفت‌وآمد افراد را تشخیص دهد. چشمی‌ها و سنسور می‌توانند در مکان‌های مختلفی در مسیر درب نصب شوند.

باتری درب اتوماتیک

یکی از اجزای درب اتوماتیک، باتری است که  یک منبع تغذیه محسوب می‌شود. هنگامی که برق در دسترس نباشد، باتری می‌تواند به صورت موقت، انرژی الکتریکی را تامین کند. گاهی باتری تنها در مواقعی کاربرد دارد که برق قطع شود؛ اما در برخی از مواقع باتری به صورت مداوم، انرژی الکتریکی را تامین می‌کند. درواقع این قطعه در مواقع اضطراری می‌تواند برای باز وبسته‌شدن درب کاربردی باشد.

ریل درب اتوماتیک

از قطعات مهم درب اتوماتیک، ریل است که به منظور نصب این سیستم کاربرد دارد. ریل باید به پایه درب اتوماتیک بچسبد و به منظور هدایت حرکت درب به کار می‌رود. عملکرد درب اتوماتیک باید به گونه‌ای باشد که زمانی که باز و بسته‌می‌شود،  عملکرد آن کند نباشد.

این قطعه از متریالی مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته‌شده است. باید به این نکته توجه کنید که جنس ریل می‌تواند در کیفیت و عملکرد آن موثر باشد. درواقع جنس و متریال ریل نقش زیادی در مقاومت آن در برابر خرابی دارد. زیرا این قطعه از درب اتوماتیک باید بتواند وزن درب را تحمل کند. ریل در برابر عوامل جوی نیز باید مقاومت داشته‌باشد. تعویض یا تعمیر ریل درب اتوماتیک شیشه‌ای باید توسط نصاب، تعمیرکار و نیروی متخصص انجام شود.

شیشه سکوریت

به منظور زیبایی ظاهری و مقاومت بالا در برابر ضربه، از شیشه سکوریت برای درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای استفاده می‌شود. اغلب این قطعه دارای مقاومت بالایی است و به ندرت نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای

یکی از اجزای سازنده درب اتوماتیک شیشه‌ای اپراتور است که خود از اجزای مختلفی تشکیل شده‌است. هر کدام از اجزای آن نیز ممکن است دچار مشکل و خرابی شوند. به همین دلیل تعمیرکار باید با تمام اجزا و قطعات آن آشنایی داشته باشد تا بتواند نسبت به عیب‌یابی آن اقدام کند. در ادامه اجزای اپراتور درب اتوماتیک شیشه‌ای را ذکر خواهیم کرد.

اجزای الکترونیکی اپراتور درب اتوماتیک

در این بخش اجزای الکترونیکی اپراتور درب را ذکر خواهیم کرد. به منظور تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ ای باید باید تعمیرکار با این اجزا آشنا باشد تا بتواند در زمان تعمیر یا تعویض قطعات، عیب‌یابی را به بهترین شکل انجام دهد.

  • الکتروموتور: یکی از اجزای مهم درب برقی، الکتروموتور است که وظیفه آن حرکت درب است. شرکت دانکر المان در این زمینه قطعات با کیفیتی را ارائه می‌کند.
  • برد الکترونیکی: به این بخش مرکز فرمان یا کنترل باکس گفته‌می‌شود که جزء اصلی‌ترین قطعات درب اتوماتیک به شمار می‌رود.
  • چشمی: همان سنسور درب ورودی است که می‌تواند عبور و مرور افراد را تشخیص دهد.
  • کلید کنترل: این قطعه ممکن است به صورت دیجیتال، سوئیچی یا دکمه‌ای باشد و به منظور مشخص کردن حالت کارکرد درب برقی، کاربرد دارد.
  • ریموت و رسیور: از قطعات کاربردی درب اتوماتیک، ریموت و رسیور آن است که به منظور بازو بسته‌کردن درب کاربرد دارد.
  • پاور ساپلای: این قطعه به عنوان منبع تغذیه درب عمل می‌کند و درواقع نقش ترانس را دارد. منبع تغذیه می‌تواند برای تبدیل برق ورودی کاربرد داشته‌باشد.

اجزای مکانیکی اپراتور درب اتوماتیک

اجزای مکانیکی اپراتور درب برقی شیشه‌ای مانند ریل گاهی نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کنند. به همین دلیل باید این اجزا توسط تعمیرکار به دقت بررسی شود. در این صورت باید فرد دارای تخصص و تجربه کافی در این زمینه باشد. این اجزا نیز ممکن است در اثر استفاده مداوم دچار مشکل شوند. به همین دلیل ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته‌باشند.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ ای

قیمت تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ای

با توجه به نوع مشکل، قیمت تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ ای نیز مشخص می‌شود. در این راستا می‌توانید با تعمیرکاران ما با شماره 09122947890 در تماس باشید. شرکت دُر اتوماتیک در این زمینه خدمات خود را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد و با توجه به نوع خرابی، هزینه تعمیرات تعیین می‌شود.

2 در مورد “تعمیر درب اتوماتیک شیشه‌ ای”

  1. ایوب جداوی

    من خودم نصاب درب کرکره برقی و شیشه سکوریت هستم ولی میخوام به صورت حرفه ایی این شغلم که نصب درب برقی شبشه ای است یاد بگیرم الان باید چطور اقدام کنم ایا آموزشم دارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
تماس