آموزش تنظیم تایم کرکره برقی

فهرست مطالب

آموزش تنظیم تایم کرکره برقی

در این مطلب میخواهیم به آموزش تنظیم تایم کرکره برقی اشاره کنیم. برای اینکه اطلاعات شما در این زمینه زیاد شود و بتوانید تایم کرکره برقی را تنظیم کنید حتماً تا انتهای مقاله ما را یاری و همراهی فرمایید. ما در مقاله تنظیم تایمر و تنظیم زمان کرکره برقی نیز به روش تنظیم زمان این قطعه مهم اشاره کرده ایم.

آموزش تنظیم تایم کرکره برقی

تایمر کرکره برقی یکی از ابزارهای مهم در خانه هوشمند است که به شما کمک می کند کرکره های خود را به صورت اتوماتیک و بهینه کنترل کنید. این دستگاه به شما امکان می دهد تا زمانی که می خواهید کرکره های خود را باز یا بسته کنید را تنظیم کنید، بدون اینکه خودتان حضور داشته باشید.

با استفاده از تایمر کرکره برقی می توانید به راحتی زمان بندی کرکره های خود را برای افزایش امنیت خانه، صرفه جویی در مصرف انرژی یا حفظ حریم خصوصی تنظیم کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا زمان و انرژی خود را صرفه جویی کرده و همچنین راحتی و امنیت خود را افزایش دهید.

در این مقاله به بررسی نحوه تنظیم تایمر کرکره برقی و استفاده از آن برای بهبود کیفیت زندگی خود می پردازیم. همچنین به مزایا و معایب استفاده از این دستگاه می پردازیم و راهکارهایی برای بهینه سازی استفاده از آن را بررسی خواهیم کرد.

تنظیم زمان کرکره برقی :

اگر به زبان ساده بخواهیم بازگو کنیم باید بگوییم که برای باز و بسته شدن درب کرکره برقی در هر زمانی که بخواهیم باید زمان کرکره برقی را تنظیم کنیم. علاوه بر آن بهتر است بدانید که تنظیم زمان کرکره در بیشتر اوقات در پارکینگ های فعال صورت می گیرد. ولی طبق گفته کارشناسان و متخصصان کسانی که برای درب منزل و پارکینگ میخواهند تنظیم زمان کرکره برقی داشته باشند، بهتر است این کار را انجام ندهند. تعمیرکار و نصاب باید با طریق تنظیم تایمر بست شدن اتوماتیک کرکره برقی آشنا باشد. در این مقاله قصد داریم از طریق کمک عظیم کنترل بتوانیم زمان کرکره برقی را تنظیم کنیم. پس برای تنظیم تایمر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

موارد مشابه : تعمیر کرکره برقی بصورت شبانه روزی

تنظیم تایمر کرکره برقی چگونه است و چه باید کرد؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید که تنظیم تایمر و یا همان زمان کرکره برقی به چه صورت است و چگونه است؟

همانطور که میدانید استفاده از برقی برای انسان موجب راحتی شده است و این درب ها باعث تردد راحت تر و رفت و آمد سعید فطر شد است. به این دلیل می گوییم سهولت دارد که با فشار دادن یک دکمه در ریموت کنترل درب میتونیم کرکره برقی را باز و بسته کنیم و در زمان خود صرفه جویی داشت باشیم. روش کار کرکره برقی به این صورت است که از سیگنالی که از ریموت کنترل خود دریافت می کند درب را باز و بست می کند. در مقاله روش ایمن برای کرکره برقی ها بیشتر به روش های نصب و تنظیم درب برقی اشاره شدست.

تنظیم تایمر کرکره برقی موتور توبلار

موتور توبلار از آن دسته موتور هایی است که وقتی درب مورد استفاده ما وزن بسیار زیادی ندارد از آن استفاده میکنیم. پس نتیجه می گیریم این موتور در درب هایی با وزن کم مورد استفاده ما قرار میگیرد. معمولاً درب هایی که نسبتاً ابعاد کوچکی دارند از موتور توبلار استفاده می شود. زیرا کوچک بودن ابعاد یکی از دلایل کم وزن بودن در است. اما بهتر است بدانید قیمت موتور توبلار نسبت به سایر موتور ها برای مثال موتور ساید کمتر است و بسیار ارزان است. اما مانند همیشه باید در نگهداری و حفظ صحیح موتور توبلار کوشا باشید. همانطور که می دانید سرویس دوره ای و منظم موتور می‌تواند باعث افزایش طول عمر آن شود.

تنظیم تایمر کرکره برقی موتور ساید

در مورد موتور ساید باید بگوییم از آن دسته از موتور های معروف هست که به موتور صنعتی شهرت دارد. به این دلیل شهرت دارد که می تواند وزن بسیار زیادی از درد را تحمل کند. معمولاً از این موتور برای درب هایی که ابعاد بزرگی دارد استفاده می شود. زیرا دربی که ابعاد نسبتاً بزرگی دارند قاعدتاً  سنگین تر از درب های ابعاد کوچک هستند.

برای درب های سنگین که ابعاد بزرگی دارند از موتور ساید که بسیار قوی است استفاده کنید. معمولاً از این موتور برای استفاده در شرکت ها همچنین کارخانجات و سوله های صنعتی و علاوه بر آن در پارکینگ هایی که رفت و آمد و تردد زیاد استفاد میشود و موتور سایت گزینه خوبی برای نصب موتور در این درب ها می باشد. بهتر است بدانید که موتورهای سایت آنقدر قدرتمند هستند و زمانی که باز و بست می شوند هیچ صدایی از خود تولید نمی کنند.

اما با این همه ویژگی مثبت و خوب باید به یکی از معایب موتورهای ساید اشاره کنیم. آن هم قیمت بالای این موتور است. این موتور به دلیل قدرت بالا و کیفیت بالای خود قیمت نسبتاً زیادی دارد. ولی اگر این موتور را خریداری کنید برای سالیان دراز برای شما کار خواهد کرد و عمر بسیار طولانی دارند.

تایمر کرکره برقی

در مطالب فوق در مورد موتور توبلار و موتور سایت به طور ویژه و کامل توضیح دادیم. اما حالا زمان آموزش تنظیم زمان کرکره برقی رسیدست و باید  درباره این موضوع صحبت کنیم. شما در مطالب فوق با دو موتور معروف آشنا شده اید حالا زمان آن رسید که نحوه تنظیم آن را در زمان های دلخواه خود یاد بگیرید تا بتوانیم در را در زمان دلخواه خودمان باز و یا همچنین بست کنیم. یک نکته بسیار مهم در این موضوع وجود دارد. آن هم این است که شما باید این تنظیمات را در پارکینگ های فعال انجام دهید .

این بدین معنا است که  این تنظیمات را به هیچ عنوان نباید در فروشگاه ها و یا همچنین مغازه ها انجام دهید از انجام دادن این کار اجتناب کنید. ولی اگر اصرار بر این دارید که در فروشگاه ها و یا همچنین مغازه ها این کار را انجام دهید باید به عواقب و بروز مشکلات آن پی ببرید. و معمولاً موجب ایجاد هزینه برای شما می شود. همچنین اگر این کار را انجام دهید یقین به موتور کرکره برقی شما آسیب جدی وارد می شود. پس در نتیجه بهتر است از این کار دوری کنید

روش تنظیم تایمر کرکره برقی به چه صورت است؟

تنظیم زمان کرکره برقی معمولاً به دو روش صورت می پذیرد و انجام می شود.  این دو روش را می‌توانید در تمامی درب ها مورد استفاده خود قرار دهید. فقط در زمان انجام دادن این کار مراقب و آن باشید به قطعات دیگر دستگاه هیچ آسیبی وارد نشود که موجب ایجاد هزینه گردد.

روش اول تنظیم تایمر کرکره برقی

حالا میخواهیم اولین روش برای تنظیم تایمر کرکره برقی را توضیح دهیم.

  • در ابتدا شما باید به سراغ ریموت کنترل خود بروید. ریموت کنترل درب برقی دکمه ای به نام  تایم time وجود دارد. باید بدانید که این دکمه در اکثر ریموت کنترل های برقی وجود دارد. یادآور شویم که معمولاً دکمه تایم در سمت چپ و پایین ریموت کنترل درب برقی شما وجود دارد. وقتی این دکمه را مشاهده کردید به مدت چند ثانیه دکمه تایم را نگه دارید. پس از انجام این کار چراغ ریموت کنترل چشمک میزند. وقتی که مشاهده کردید که چراغ چشمک زد سپس باید دکمه D  را فشار دهید.
  • پس از اینکه این کار را انجام دهید مشاهده خواهید کرد که تایمر و زمان شروع به محاسبه می کند. در این روش مدت زمانی سپری می شود که شما باید دوباره دکمه D  را فشار دهید. اما شاید برای شما سوال پیش بیاید چه فاصله زمانی بین دو فشار این دکمه چقدر است. باید بدانید فاصله زمانی به عنوان بست شدن کرکره برقی محسوب می شود.

روش دوم تنظیم تایمر

ابتدا مدار فرمان کرکره برقی را مشاهده کنید. پس از مشاهده متوجه آن خواهید شد که سه عدد دیپ سوئیچ روی آن قرار گرفت است. کارایی این دیپ سوئیچ ها برای آن است که بتوانید تایمر اتوماتیک درب هوشمند را فعال یا غیرفعال کنید. بهتر است بدانید از این دیپ سوئیچ ها برای راستگرد و چپگرد موتور کرکره هم نیز استفاده می شود. اگر از قبل آگاهی داشته باشید  میدانید که برقراری ارتباط بین موتور و یا همان کرکره برقی و همچنین ریموت کنترل از طریق مدار فرمان صورت می گیرد. یعنی وقتی دکمه ریموت کنترل را فشار می دهید سینا به سمت موتور می آید و باعث باز و بست شدن  درب میشود.

اما برای تنظیم زمان باید سوئیچ را در حالت ON  تغییر دهید. اگر این کار را انجام دهید متوجه خواهید شد که کرکره برقی شما در زمان های مورد نظر شما کار خواهد کرد و باز و بست خواهد شد. برای غیر فعال کردن این ویژگی سوئیچ دیگری با نام OFF وجود دارد.  که می‌تواند برای شما این ویژگی را غیرفعال کند.

تنظیم تایمر کرکره برقی

در این مقاله دو روش مهم در آموزش تنظیم تایم کرکره برقی اشاره شد. علاوه بر آن بدانید نگهداری صحیح از کرکره برقی یکی از مهم ترین نکات می باشد. که اگر این نکات را رعایت  کنید باعث افزایش طول عمر کرکره برقی می شود. برای مثال در زمانهای معین و مشخص ریل های کرکره برقی را تمیز و پاک کنید. که این کار باعث باز و بست شدن راحت کرکره برقی می شود.

همچنین یکی دیگر از موارد مهم در نگهداری کرکره برقی روغن کاری مناسب و مرتب کرکره برقی باشد. با این نکات می توانید از بروز هرگونه ایراد و مشکل و همچنین هزینه های احتمالی در کرکره برقی جلوگیری کنید. تعمیرات کرکره برقی شبانه روزی توسط شرکت با استفاده از بهترین تعمیرکاران انجام می شود.

تماس