آموزش نحوه تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی توبلار

فهرست مطالب

آموزش نحوه تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی توبلار

آموزش نحوه تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی توبلار: قصد داریم در این مطالب در مورد آموزش نحوه تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی توبولار را توضیح دهیم. پس تا نتهای مطالب با ما همراه باشید. منظور از تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی چیست؟ شاید برای شما سوال پیش بیاید که منظور از تنظیم حد بالا  و پایین کرکره برقی به چه معناست.در اینجا خواهیم گفت منظور از نحوه تنظیم حد بالا و پایین یعنی آنکه وقتی قطعه به نام تیغه که در کرکره برقی وجود دارد زمانی که به زمین میرسد موتور دستگاه خاموش شود و همچنین در زمان هایی که درب کرکره به سمت بالا می رود موتور باز خاموش شود. زمانی که تیغه بالا می رود معمولاً دو تا سه تیغه  در ریل دستگاه باقی می‌ماند که در آن زمان موتور کرکره برقی خاموش می شود. در مقاله تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی برای موتور ساید بقه تنظیمان موتور ساید اشاره شده است.

آموزش نحوه تنظیم کرکره برقی توبلار

  • بهتر است بدانید که زمانی تنظیم حد بالا و پایین درب کرکره برقی با موتور توبلار انجام نشود برخی از مشکلات به وجود می آید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
  • اولین مشکل این است که تیغه های کرکره داخل ریل به طور کامل بیرون می آید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که حد بالا به درستی تنظیم نشود.
  • مورد بعدی ضربه دیدن آسیب زدگی اشاره دارد. خرابی زمانی که حد پایین تنظیم نباشد رخ می دهد
  • مورد بعدی زمانی است که به طور کامل به موتور فشار زیادی وارد شود یعنی این فشار وارد شد به موتور بیش از اندازه و بیش از حد باشد.
  • مشکل بعدی این است که باعث سرا صدای زیادی می شود. اگر این اتفاق بیفتد صدای ناهنجاری از آن تولید می شود.

روش تنظیمات حد بالا و پایین کرکره برقی به چه صورت است؟

همانطور که می‌دانید ما در کرکره های برقی دو نوع موتور داریم. اولین نوع موتور توبلار است و دومی ساید. یقیناً تنظیم حد بالا پایین کرکره برای موتورهای توبلار و ساید قابل انجام است. شما باید توسط آچار تنظیم میکروسوئیچ، با استفاده از آن میکرو سوئیچ موتور ساید و توبلار را تنظیم کنید. دلایل بهم خوردن تنظیم ارتفاع موتور ساید و توبولار کرکره ممکن است متفاوت باشد.

برای اینکه بتوانید حد بالا و پایین کرکره برقی توبلار را تنظیم کنید باید مراحلی را طی کنید تا موفق شوید که آن را تنظیم کنید. مطالب زیر را گام به گام انجام دهید تا به نتیجه مطلوبی برسید.

اولین گام این است که سوراخ های میکروسوئیچ را باید پیدا کنید. معمولاً این سوراخ ها  دو سوراخ هستند که در حد بالا قرار دارند که در بالای آن یک پیکان رو بالا هک شده و همچنین در حد پایین قرار دارند که بالای این سوراخ یک پیکان رو به پایین است و در آنجا  هک شدست.

در گام دوم و در مرحله بعدی شما باید آچار مخصوص تنظیم میکروسوئیچ را آمادکنید. شما عزیزان میتوانید از آچار آلن هم برای تنظیم میکروسوئیچ هم استفاده کنید. پس اگر از آچار مخصوص تنظیم میکروسوئیچ نداشتید از آچار آلن استفاده کنید.

تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی

در گام سوم شما باید حد بالا را تنظیم کنید. به این صورت که یک آچار را در داخل  سوراخ بیندازید و همچنین در آن زمان دکمه ریموت را به سمت بالا فشار دهید. علاوه بر آن وقتی که آخرین تیغه در داخل ریل هستند باید آنها را با آچار پیچ داخل سوراخ ها را در جهت منفی حتماً بچرخانید. بدانید که این چرخاندن آچار تا وقتی ادامه پیدا میکند که حداقل دو تیغه در داخل ریل های کرکره برقی بماند و یا هم چنین متوقف شود. در بعضی از مواقع ممکن است بیش از دو تیغه در ریل باقی بماند. وقتی این اتفاق افتاد آچار میکروسوئیچ یا عالم را به سمت مثبت بچرخانید و همچنین در این زمان که آچار را می چرخانید دکمه به سمت بالا در ریموت کنترل کرکره برقی را هم فشار دهید. شما باید این کار را تا زمانی که به تنظیم مورد نظر خود برسید انجام دهید تا به طور کامل تنظیم شود.

اما در گام چهارم زمانی که می‌خواهید به پایین را تنظیم کنید باید آچار آلن یا آچار مخصوص میکروسوئیچ را در سوراخ موتور توبلار بیاندازید. وقتی که این کار را انجام دهید مانند  گام قبلی عمل کنید  تا بتوانید حد پایین را تنظیم کنید. قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای نصب کرکره برقی باید از برندهای معتبر خریداری شوند.

ممکن است شما از نوع موتور ساید باشد پس اگر میخواهید حد بالا و پایین را تنظیم کنید در ادامه با ما باشید.

تنظیمات ارتفاع کرکره برقی موتور ساید چگونه است؟

تعمیر موتور کرکره باید توسط نصاب با تجربه انجام شود. تنظیم ارتفاع کرکره برقی موتور ساید 3 مرحله اصلی تقسیم می‌شود که باید برای تنظیم کردن این کرکره برقی مراحل زیر را طی کنید.

  • مرحله اول این است که دو مهره حد بالا و پایین میکرو سوئیچ موتور را حتماً پیدا کنید تا بتوانید در ادامه آن را  تنظیم کنید.
  • حال در مرحله دوم برای اینکه بتوانید حد بالا را تنظیم کنید باید کرکره برقی را به سمت بالا هدایت کنید. کرکره را به نحوی به سمت بالا هدایت کنید که دو تیغه در داخل ریل کرکره باقی بماند. وقتی که دو تیغه در ریل باقی ماند باید دکمه توقف در ریموت کنترل کرکره برقی را بزنید. وقتی که این دکمه را فشار دادید درب باید متوقف شود. و حالا زمانی که میخواهید مهره تنظیم حد بالا را که در سمت حدوداً خلاص کن موتور قرار دارد باید آنقدر بچرخانید  قطعه ای به نام قطع کن که در بالا قرار دارد برخورد کند. زمانی که این اتفاق بیفتد صدای تر از رله شنید میشود. وقتی این صدا را شنیدید بدانید که کارتان را به درستی انجام  دادید.

تنظیم کرکره برقی توبلار

  • در آخرین مرحله باید حد پایین را تنظیم کنید. ابتدا زمانی که تیغه کرکره به زمین رسید در آن زمان باید دکمه توقف را در ریموت کنترل کرکره برقی را فشار دهید. وقتی که این کار را انجام دهید در حد پایین مهره تنظیم را آنقدر باید بخوانید که دوباره مانند مرحله قبل صدای تق از رله خارج می شود به گوش ما برسد.  وقتی که این اتفاق افتاد بدانید که تمامی مراحل را به درستی انجام داده‌اید و توانستید ارتفاع کرکره برقی موتور ساید را تنظیم کنید.

در این مطلب آموزش نحوه تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی توبلار و همچنین کرکره برقی سایت به طور کامل و مختصر توضیح داد شد تا شما عزیزان بتوانید در کوتاه ترین زمان آنها را تنظیم کنید. تعمیرکار و نصاب می توانند خدمات کرکره برقی را به بهترین شکل ممکن به مشتریان ارائه دهند.

تنظیم تایمر و تنظیم زمان کرکره برقی

تماس