تمیز کردن کرکره برقی در 7 مرحله

فهرست مطالب

آیا می خواهید کرکره های غلتکی خود را دوباره مانند جدید بدرخشید؟ مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ جای نگرانی نیست! در این وبلاگ، نحوه تمیز کردن کرکره های برقی (درب کرکره ای) خود را در 7 مرحله ساده یاد خواهید گرفت.

تمیز کردن کرکره برقی در 7 مرحله

چه خزه، گرد و غبار یا لکه های تیره باشد، با گذشت زمان کرکره های غلتکی شما ممکن است به یک اسکراب خوب نیاز داشته باشند. تعمیرات تخصصی کرکره برقی تمیز کردن کرکره برقی در 7 مرحله ، این نه تنها باعث می‌شود دوباره درخشان به نظر برسند، بلکه با جلوگیری از نشستن کثیفی و کپک در مکانیزم شاتر، طول عمر آنها را افزایش می‌دهد.

بنابراین، شما آمادید که آستین های خود را بالا بزنید و لوازم تمیز کردن خود را بردارید! اما از کجا شروع می‌کنید و چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هنگام تمیز کردن به طور تصادفی به کرکره‌های خود آسیب نرسانید؟ طرح گام به گام زیر شما را راهنمایی می کند! تمیز کردن کرکره برقی در 7 مرحله .

تمیز کردن کرکره برقی

مرحله 1: وسایل خود را جمع آوری کنید
شروع خوب نیمی از کار است. مطمئن شوید که به خوبی آماد شدید و تمام مواد خود را در دسترس دارید. در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید:

  • تمیز کردن کرکره برقی در 7 مرحله
  • یک پارچه نرم، یک اسفنج و/یا یک مسواک تمیز
  • یک ماده تمیز کننده ملایم مانند صابون سبز، سرکه یا پاک کننده کرکره HG
  • جاروبرقی با نازل
  • نردبانی برای رسیدن موثر  تمام مناطق

مرحله 2: آلودگی های درشت را با جاروبرقی پاک کنید
قبل از فرو رفتن در محلول تمیز کننده خود، از یک جاروبرقی با نازل برای مقابله با کثیفی های درشت استفاده کنید. نازل را به آرامی روی کرکره، هم در بیرون و هم در داخل، در صورت امکان، قرار دهید تا کثیفی، حتی از مکان‌های غیرقابل دسترس پاک شود.

مرحله 3: شاتر را پایین بیاورید و برق را قطع کنید
شاتر را پایین بیاورید و درست قبل از اینکه نوار پایین به پایین ترین نقطه خود برسد، آن را متوقف کنید. تمیز کردن کرکره برقی در 7 مرحله ، برای سهولت در تمیز کردن، شکاف‌های هوای بین شکاف‌ها را کمی باز بگذارید. اکنون، برق را به طور موقت خاموش کنید یا کرکره خود را از برق بکشید. همچنین، برای جلوگیری از قرار گرفتن تصادفی در معرض رطوبت و آسیب، اجزای الکتریکی نزدیک را، شاید با یک کیسه پلاستیکی یا نوار چسب بپوشانید.

نحوه تمیز کردن انواع کرکره های برقی

مرحله 4: ایجاد یک محلول صابون با یک پاک کننده ملایم
آخرین مرحله در دسته “آماده سازی” ایجاد محلول صابون است. از آب ولرم و یک ماده پاک کننده ملایم استفاده کنید. تمیز کردن کرکره برقی در 7 مرحله،  از پاک کننده های تهاجمی مانند مواد ساینده، کلر و ضد رسوب آهک خودداری کنید، زیرا ممکن است به رنگ بر روی تخته های شما آسیب برسانند و لکه های ناخوشایندی به جا بگذارند. مواد شوینده تخصصی کرکره در خرده فروشی های معتبر موجود است.

مرحله 5: لت های بیرونی را با یک پارچه نرم یا اسفنج پاک کنید
. اکنون زمان آن رسیدست که کرکره های غلتکی خود را تمیز کنید و دوباره درخشان کنید.

یک پارچه یا اسفنج نرم که به آرامی با محلول صابون مرطوب شدست بردارید و به آرامی لت های بیرونی دریچه خود را پاک کنید. تمیز کردن کرکره برقی در 7 مرحله ، حداقل فشار را اعمال کنید و مهمتر از آن، از بالا به پایین کار کنید تا از ریزش قطرات آب کثیف روی لت هایی که تازه تمیز کرده اید جلوگیری کنید!

مرحله 6: لت های داخل را تمیز کنید
آیا قسمت بیرونی کرکره شما تمیز است؟ گام بعدی پرداختن درون است. تمیز کردن کرکره برقی در 7 مرحله اگر دسترسی آسان دارید (مثلاً از طریق یک پنجره باز)، می توانید کرکره را آویزان کنید. با این حال، اگر این امکان پذیر نیست، ممکن است لازم باشد (آن را داشته باشید) شاتر را جدا کنید.

صرف نظر از این، کرکره را تا انتها به سمت بالا بچرخانید و درب جعبه کرکره را باز کنید. داخل پوشش را با دقت تمیز کنید، شاید با استفاده از مسواک و محلول صابون. سپس با استفاده از محلول صابون و یک پارچه یا اسفنج خشک، لت ها را به تدریج پایین بیاورید.

آموزش تمیز کردن کرکره برقی

مرحله 7: اجازه دهید کرکره شما خشک شود و
با تمیز کردن داخل کرکره، برق را بازیابی کنید؟ بگذارید همه چیز کاملاً خشک شود قبل از اینکه نوارها را بپیچانید و درپوش را دوباره پیچ کنید. تمیز کردن کرکره برقی در 7 مرحله پس از این، برق را برگردانید/آن را دوباره به برق وصل کنید، و کارتان تمام است! کرکره برقی شما اکنون کاملاً تمیز است.

برای افزایش طول عمر کرکره خود برای افزایش طول عمر بیشتر کرکره، توصیه می شود سالی یک بار با استفاده از محصولات نگهداری ویژه از آن مراقبت کنید. این شامل:

  • کرکره خود را با یک محصول مومی واکس بزنید تا کثیفی را دفع کند.
  • استفاده از روان کننده خشک به اجزای لاستیکی. تمیز کردن کرکره برقی در 7 مرحله ، این رطوبت را از بین می برد و رسوبات را از بین می برد.

پاسخ کرکره غلتکی خود به تغییرات آب و هوا را خودکار کنید
آیا می دانستید که می توانید کرکره برقی خود را برای پاسخ به تغییرات آب و هوا خودکار کنید؟ با سنسور روشنایی، بسته به سطوح نور شناسایی شد، می تواند بالا یا پایین برود. به طور مشابه، یک سنسور دما تنظیمات خودکار را بر اساس تغییرات دمای خارج از منزل امکان پذیر می کند. به این ترتیب، شما همیشه از آب و هوای مطبوع داخلی بدون نگرانی در مورد آن لذت خواهید برد.

در نهایت
اگر ترجیح می دهید کرکره(های) خود را به طور حرفه ای توسط یک متخصص تمیز کنید، فروشنده آفتابگیر محلی شما به احتمال زیاد کمک و پشتیبانی عالی را ارائه خواهد کرد. حتی ممکن است هنگام خرید کرکره خود قرارداد تعمیر و نگهداری ترتیب دهید. برای کرکره های موجود، به سادگی با یک فروشنده Somfy در منطقه خود تماس بگیرید.

تماس