تنظیم تایمر و تنظیم زمان کرکره برقی

فهرست مطالب

تنظیم تایمر و تنظیم زمان کرکره برقی

تنظیم تایمر و تنظیم زمان کرکره برقی: امروز می‌خواهیم درباره تنظیم تایمر و تنظیم زمان کرکره برقی به صورت کامل و با ارائه نکات بسیار مفید به شما آموزش دهیم تا بتوانید کرکره برقی هوشمند خود را به راحتی  با ساده‌ترین روش‌های موجود تنظیم کنید پس برای اینکه این نکات را یاد بگیرید حتماً تا آخر مطالب با ما همراه باشید. در مقاله طریق تنظیم تایمر بسته شدن اتوماتیک کرکره برقی نیز به چگونگی تنظیم تایمر اشاره شده است.

تنظیم تایمر و تنظیم زمان کرکره برقی

تنظیم زمان کرکره برقی یعنی چه؟

شاید برایتان از قبل سوال پیش آمده باشد که تنظیم زمان و تایمر کرکره برقی به چه معنا میباشد. منظور از این جمله چیست. و چه اصطلاحی است که کاربران کرکره برقی از آن استفاده می کنند. در جواب تمام این سوالات را باید گفت منظور از تنظیم تایم کرکره یعنی آنکه تنظیم تایم و زمان برای بسته و باز شدن کرکره و یا همچنین  درب آن صورت می گیرد. علاوه بر آن یک نکته بسیار مهم وجود دارد. آن هم این است که تنظیم تایم و زمان کرکره برقی اکثراً در پارکینگ های فعال صورت می گیرد.

این بدین معناست که این کار را برای پارکینگ های شخصی به هیچ عنوان انجام نمی دهند. و این کار را به شما توصیه نخواهیم کرد و از انجام دادن این کار اجتناب کنید. در ادامه مطالب قصد داریم به طور ویژه و تنظیم تایم و زمان کرکره برقی اشاره کنیم. تعمیرکار می تواند با استفاده از آموزش تنظیم تایم کرکره برقی، عیب یابی کرکره برقی را با دقت بیشتری انجام دهد.

تنظیم تایم کرکره برقی هوشمند چگونه است؟

همانطورکه می‌دانید ما از کرکره برقی های هوشمند برای سهولت و راحتی در رفت و آمد های خودمان استفاد میکنیم. امروز بسیاری از ساختمان ها و شرکتها برای راحتی در رفت و آمد ساکنان خود از درب های هوشمند یا همان کرکره برقی استفاد می نمایند.  همانطور که می‌دانید هر کرکره برقی ریموت کنترل مخصوص خودش را دارد و با زدن یک دکمه  کرکره به سمت بالا کشید می‌شود و همچنین دکمه دیگر که آن را کلیک کنید کرکره به سمت پایین کشید می‌شود و بست میشود. کار ریموت کنترل کرکره برقی به این صورت است که با ارسال سیگنال ها کنترل پنل کرکره ها دستور باز و یا بست شدن کرکره را میدهد.

این بدین معنا است که وقتی شما یک کلید را در ریموت کنترل فشار میدهید سیگنالی به سمت کرکره ارسال میشود و کر طبق دستور ریموت عمل خواهد کرد. یکی از قطعات مهم و ضروری در کرکره برقی موتور کرکره برقی است. که که اگر موتور آن نباشد کرکره کار نمی کند. اگر از قبل اطلاع داشته باشید موتور توبلار و ساید موتوری هستند که در کرکره برقی به کار می روند. این موتورها با هم چندین فرق متفاوت های ویژه ای دارند که می توانید در مقاله های دیگر تفاوت بین موتور توبلار و ساید را مشاهده و یاد بگیرید. ولی در ادامه برای راحتی و سهولت شما به هر کدام از آنها اشاره خواهیم کرد. روش ایمن برای کرکره برقی ها از دیگر مقالات سایت می باشد.

موتور ساید چیست و چگونه است؟

موتور ساید یکی از انواع موتور ها در کرکره برقی های هوشمند می باشد. این موتور آنقدر قوی است که می تواند وزن های بسیار زیاد را تحمل کنند. یعنی آنکه این موتور ها می توانند درب هایی را تحمل کنند که ابعاد بسیار زیادی دارند. اگر ابعاد درب کرکره برقی زیاد باشد نتیجه میگیریم که وزن آن زیاد است این موتور می‌تواند این وزن بالا را تحمل کند. با وجود این ویژگی موتور ساید را به موتور صنعتی می شناسند و این قدرتی که دارد با این نام به شهرت رسیدست.

شاید برایتان سوال باشد از این نوع موتور در چه مکان هایی استفاده می شود. در جواب باید گفت که از این موتور یعنی موتور سایت در شرکت های بزرگ  و یا سوله های صنعتی بزرگ و همچنین در کارخانه ها و مکان هایی که  درب آنها ابعاد بزرگی دارند استفاده می شود. این موتورها بسیار قدرتمند و هوشمند تولید شده‌اند وقتی که درب کارخانه و یا شرکت باز و بست می شود هیچ صدایی از آن تولید نمی شود.  یعنی آنکه این موتورها بسیار قدرتمند هستند.

ولی با این همه  ویژگی که  ذکر شد یک بدی منتورها دارند که آنها بسیار گرانقیمت هستند. دلیلش بسیار واضح و مشخص است. زیرا با ساخت با کیفیت این موتورها و قدرتمند بودن آنها باعث می شود که قیمت نهایی آن ها و بهای تمام شد نهایی آن ها به طور عجیبی بالا رود. ولی از نظر کیفیت هیچ حرفی در آنها نیست.

موتور توبلار چیست؟

یکی از دسته های موتورهای کرکره برقی است که معمولاً در مکانهای استفاده میشود که درب سبک است و وزن زیادی ندارد. درب هایی که سبک هستند عموماً ابعاد کوچکتری دارند. و از ورقه و فویل هایی تشکیل شدند که وزن زیادی ندارند. پس نتیجه میگیریم اگر وزن درب کم باشد ابعادش هم کمتر میشود. یعنی آنکه اگر وزن کم باشد شما باید از موتور توبلار استفاده نمایید. و استفاده از موتور ساید در دربهای سبک و کم ابعاد جلوگیری و اجتناب کنید. این موتورها یعنی موتورهای توبلار بر خلاف موتور های سایت هزینه کمتری برای خرید صرف می شود و ارزان قیمت هستند. این موتورها مناسب مناطق مسکونی کم جمعیت و ساختمان های کوچک می باشد و با قیمت اندکی که دارند مناسب خرید شما عزیزان می باشد.

روش تنظیم تایم و زمان کرکره برقی به چه صورت است؟

حال نوبت به تنظیم تایم و زمان کرکره برقی رسیدست که چگون این موارد را تنظیم نمایید. اگر هیچ اطلاعاتی درباره تنظیم تایم کرکره برقی هوشمند ندارید حتما تا ادامه مقاله با ما همراه باشید. اول از همه باید بگوییم که تنظیم تایم کرکره به دو روش تقسیم می شود. در روش اول ابتدا از ریموت کنترل دستگاه کمک می گیریم که کار بسیار ساده می باشد و توسعه ما پیروی از همین روش است. و در روش دوم از مدار فرمان کرکره استفاده می نماییم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

روش اول برای تنظیم تایم چگونه است؟

همانطور که در بالا ذکر شد برای استفاده و پیروی از این روش باید به سراغ ریموت کنترل کرکره برقی خود بروید. وقتی که ریموت کنترل را در دست گرفتید دکمه تایم را پیدا کنید. پس از پیدا کردن این دکمه آن را به مدت چند ثانیه فشار دهید و آن را نگه دارید. وقتی که دکمه تایم را فشار دادید معمولاً پس از گذشت پنج یا شش ثانیه چراغ ریموت کنترل چشمک خواهد زد. پس از چشمک زدن این چراغ حال باید دکمه دی را فشار دهید و آن را برای مدت ۴ ثانیه نگه دارید. بعد از انجام مراحل  حقوق تایم  شروع به تنظیم شدن می‌کند و پس از  محاسبه دوباره دکمه دی را فشار دهید و آن را نگه دارید

روش دوم برای تنظیم تایم چگونه است؟

در روش دوم بر خلاف روش اول از ریموت کنترل کرکره برقی استفاده نمی کنیم. در این روش شما باید به سراغ مدار فرمان کرکره برقی خود بروید. تنظیم تایم در کرکره برقی در این روش به دیپ سوئیچ معروف می باشد. سوئیچ برقی کاربردهای بسیار زیادی دارد ولی در اینجا می خواهیم به تنظیم تایم کرکره اشاره کنیم. برای این کار کلید دیپ سوئیچ را در حالت فعال قرار دهید و تایم و زمان مورد نظر کرکره خود را تنظیم نمایید. همچنین اگر تمایل به فعال بودن دیپ سوئیچ نداشتید کلید دیگری کنار آن قرار دارد که نامش غیرفعال است. آن را فشار دهید تا این حالت برای شما خاموش یا غیر فعال شود.

در این مقاله به طور کامل به دو روش موجود برای تنظیم تایم کرکره برقی خود اشاره شد. توصیه می شود ابتدا از روش اول استفاده نمایید و اگر نتوانستید تایم را تنظیم کنید و به سراغ روش و گام دوم بروید.

مطالب مشابه : دلایل به هم خوردن تنظیم ارتفاع موتور تیوبلار 

تماس