دلایل بهم خوردن تنظیم ارتفاع موتور ساید و توبولار کرکره

فهرست مطالب

دلایل بهم خوردن تنظیم ارتفاع موتور ساید و توبولار کرکره: در این مقاله قصد داریم با دادن این نکات شما دلایل به هم خوردن تنظیم ارتفاع موتور ساید و توبولار کرکره برقی اشار مستقیم بکنیم. خرابی یکی از مشکلات جدی و پرتکرار در مصرف کنندگان و نصاب آن کرکره برقی به حساب می آید. اما دلیل اصلی وقوع مشکل چیست و در این زمان چه باید کرد. باید گفت طبق حرف کارشناسان این مشکل پس از نصب تیغ کرکر برقی میدهد.

به آن صورتی وقتی اتفاق می افتد تنظیمی که در حد بالا و پایین کرکره برقی وجود دارد  به هم میخورد. به زبان ساده باید بگویم که در جای قبلی خود متوقف نمی شود. وقتی این اتفاق رخ داد ارتفاع موتور ساید و توبولار کرکره برقی به طور کامل به هم میخورد. تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی برای موتور ساید باید توسط افراد متخصص انجام شود.

دلایل بهم خوردن تنظیم ارتفاع موتور ساید و توبولار

چه عاملی باعث بهم خوردن تنظیم حد بالا و پایین موتور سایت و توبولار میشود؟ چندین عامل برای وقوع این مشکل وجود دارد ما قصد داریم دلایل و عوامل مهم به هم خوردن تنظیم لیمیت سوئیچ های موتور ساید را نام ببریم و ب آن اشار کنیم.

  1. اولین دلیلی که باعث وقوع این مشکل میشود استفاده نکردن از کاور موتور ساید است. حتماً از این کاور استفاده نمایید زیرا اگر این کار را نکنید باعث سقوط بعضی  اشیا خارجی روی لیمیت سوئیچ ها میشود.اگر این اتفاق ناگوار بیفتد حتماً آسیب خواهند دید. دومین دلیل وقوع این مشکل سفر نبودن پیچ های تنظیم لیمیت است. اگر به درستی  سفت نشده باشد باعث وقوع مشکل می شود.
  2. دلیل بعدی وقوع این مشکل به کار نگرفتن طولانی کرکره برقی می باشد. اگر برای مدت زمان زیادی از کرکره برقی استفاده نکنیم باعث می شود مسیر حرکت چرخ دنده های  کرکره برقی خشک شوند. اگر این اتفاق بیفتد باعث میشود که چرخ دنده ها به صورت کند حرکت کنند. معمولا اگر این اتفاق رخ دهد باعث می شود که حد بالا و پایین کرکره  به هم بریزد اما راه حلی برای حل این مشکل وجود دارد. آن هم این است که وقتی مسیر حرکت چرخ‌دنده‌های شما خشک شد حتما آن را به صورت اصولی روغن کاری کنید وقتی این کار را انجام دهید مشکل شما حل خواهد شد. به یاد داشته باشید بعد از روغن کاری چرخ دنده ها را با استفاده از دست به چپ و راست حرکت دهید..

تنظیم ارتفاع موتور ساید کرکره

  1. یکی از دلایل دیگر وقوع مشکل زنگ زدگی مسیر حرکت چرخ دنده های کرکره برقی می باشد. اگر مسیر حرکت چرخ دنده ها به هر دلیلی زنگ زد باشد باعث وقوع مشکل می شود. برای مثال ممکن است رطوبت و یا همچنین بارندگی به داخل چرخ دنده ها و مسیر آن نفوذ کرده باشد که در نتیجه نفوذ آب باعث زنگ زدگی آنها می شود. وقتی این مسیر زنگ بزنند مانع حرکت در سطح شهر دنده ها میشود. اگر این اتفاق رخ داد مانند نکته قبلی این مسیر را چندین بار به خوبی روغنکاری نمایید. معمولاً بعد از انجام کار اصولی روغن کاری مشکل حد بالا و پایین کرکره برقی به خوبی حل میشود.
  2. از دلایل دیگر بهم ریختن تنظیم بالا و پایین در موتور ساید می‌تواند ناهماهنگی در حرکت چرخ دند باشد. اگر این چرخ دنده ها  به ناهماهنگی حرکت کنند  این مشکل بزرگ رو خواهد داد. وقتی این اتفاق رخ داد شما باید راهکاری برای تعادل بین چرخ دنده ها ایجاد کنید. معمولاً وقتی تعادل ندارند می توانید از کش پول برای حل این مشکل استفاده کنید. کش پول را به دور چرخ دنده ها ببندید  تا تعادل قبلی رعایت شود. و در نتیجه مشکل شما حل خواهد شد.

تنظیم ارتفاع موتور توبولار کرکره

  1. اصلی ترین دلیل وقوع این مشکل که بسیار برای مصرف کنندگانش رخ داد آن است که سه عدد چرخ دنده پشت موتور وجود دارد. ممکن است این سه چرخ دنده شکست یا خورد باشند. این چرخ دنده ها انقدر حساسند که امکان خوردگی دارند. حتماً این چرخ دنده های پشت موتور را  چک و بررسی بررسی نمایید تا مشکل شما حل شود. در انجام این کار حتما مواظب آن باشید چون چرخ دنده های پشت موتور به لیمیت سوئیچ های موتور متصل هستند. این نکته را به یاد داشته باشید تا بتوانید مشکل کرکره برقی خود را حل نمایید. آموزش نحوه تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی توبلار یکی دیگر از مقالاتی است که در این مورد در سایت وجود دارد.

دلایل دیگر به هم خوردن حد بالا پایین لیمیت سوئیچ های موتور توبولار

دلایل بهم خوردن تنظیم ارتفاع موتور ساید و توبولار : یکی دیگر از دلایل به هم خوردن حد بالا و پایین را که بسیار مهم است را می خواهیم به آن اشار کنیم. ابتدا با زدن ریموت موتور توسط  تاج  چدنی خودش میتواند لول را بچرخاند. وقتی این لوله ها چرخید حتماً باید در کنار آن آداپتور موتور هم بچرخد وقتی که این اتفاق بیفتد از روی لوله به آداپتور موتور یک پیچ که معمولاً یک سانتی متری است زد میشود. علاوه بر آن باید بدانید که اگر این پیچ یک سانتی متری بلند بوده میتواند به بدنه موتور کرکره برقی برسد.

وقتی این اتفاق ناگوار رخ دهد می تواند میکروسوئیچ کرکره برقی را به مشکل بیندازد و خراب شود. در نتیجه این خرابی پس از مدت زمان کوتاهی حد بالا و پایین موتور کرکره برقی بر هم می خورد و ما را به دردسر جدی می اندازد. در مطالب دیگر  نیز به دلایل بست نشدن کامل جک پارکینگ، اشاره شدست.

آداپتور نصبی روی موتور توبولار در کرکره برقی های هوشمند

در  کرکره های برقی رسیورهای به نام رسیورهای تایم دار وجود دارد این رسیور ها وظیفه دارند که زمان دهی تنظیم حذف و بالا و پایین کرکره را تنظیم کنند. علاوه بر آن باید بدانید که اگر زمان توسط رسیور به هر دلیلی به هم بخورد، حد بالا و پایین کرکره برقی به هم خواهد خورد. و این دو مورد کاملاً به هم مرتبط هستند. وقتی این اتفاق برای شما رخ داد حتما باید توسط یک رسیور دیگر تست های مورد نظر و لازم را انجام دهید تا مشکل حد و بالا و پایین کرکره برقی شما رفع گردد.

در این مواقع به احتمال فراوان رسیور تایم دار و یا همان زمان خراب شدست به احتمال فراوان باید تعویض گردد تا مشکل حل شود. آخرین مورد در مشکل بالا پایین بودن کرکره برقی آن است که در نصب موتور کرکره برقی هیچ ترازویی وجود ندارد. اگر در نصب کرکره برقی ترازوی وجود نداشته باشد میتواند به میکروسوئیچ های کرکره فشار وارد نماید. که در این موارد حد بالا و پایین پس از مدت زمان کوتاهی به هم میریزد و مشکل جدیدی رخ می دهد. دیگر مشکلات مانند باز شدن خود به خود درب پارکینگ باید توسط تعمیرکار به دقت بررسی شوند.

م.ارد مشابه : 10 علت خرابی کرکره برقی و راه حل آن

تماس