وظیفه چشمی ها در جک پارکینگی چیست؟

فهرست مطالب

وظیفه چشمی ها در جک پارکینگی چیست؟

وظیفه چشمی ها در جک پارکینگی چیست؟ در جک پارکینگ قطعه ای به نام چشمی وجود دارد. اما وظیفه چشمی ها در جک پارکینگ چیست؟ و این قطعه چه کاربردی در جک پارکینگ دارد. تعمیر جک پارکینگ باید باتوجه به نوع مشکل صورت بگیرد. در ادامه این مطالب به ویژگی و وظیفه این چشم‌ها در جک پارکینگ اشاره خواهیم کرد.

وظیفه چشم‌ها در جک پارکینگ چیست؟

در جک درب اتوماتیک چشمی هایی وجود دارد  که دارای مادون قرمز می باشند. همانطور که اطلاع دارید مادون قرمز نوعی فرستنده و گیرنده نوری است که در قطعات و وسیله ها ازجمله چشمی های جک اتوماتیک کاربرد بسیاری دارند. این چشمی ها با وجود مادون قرمز به محض وجود مانعی در میان درب پارکینگ  مانع از باز و بست شدن درب میشود. برای مثال اگر در بین درب پارکینگ عابر و اتومبیل و همچنین وسیله ای قرار گرفته باشد تعمیرات جک پارکینگ درجنوب تهران چشمی ها با استفاده از مادون قرمز از وجود آن باخبر می شوند و مانع از باز و بست شدن درب پارکینگ می شود.

 محل قرارگیری چشمی ها کجاست؟

وظیفه چشمی ها در جک پارکینگی چیست؟ همانطور که اشاره شد چشمی های درب در جک اتوماتیک پارکینگ قرار گرفتند. باید بدانید که هر جک درب پارکینگ دارای دو عدد چشمی الکترونیکی که قابلیت مادون قرمز را دارد هست. که این چشمی ها در دو طرف درب به دیوار نصب می گردد که احتمالاً آن را مشاهده کرده اید. و این چشمی ها به دلیل جلوگیری از خطرات احتمالی و برخورد اشیا به در جلوگیری می کنند. تعمیر جک پارکینگ در شمال تهران درب برقی در صورتی که توسط تعیمرکار با تجربه انجام شود عیب یابی به صورت ححرفه ای انجام شدست.

خرابی چشمی جک پارکینگ

چشمی های هوشمند جک پارکینگ ممکن است در بعضی از مواقع دچار ایرادات فنی شود و نتواند خطرات احتمالی را تشخیص دهد. راه هایی برای تست خرابی چشمی جک وجود دارد. یکی از آن راهکارهای مفید و کاربردی آن است که در مواقعی که چشمی به خوبی کار نمی کند دست خود را جلوی چشمی جک درب پارکینگ به صورت یکنواخت بالا و پایین کنید. این کار برای این است که مسیر دید مادون قرمز را قطع و وصل نمایید. وقتی که این کار را انجام میدهید یک صدایی مانند تیک تیک شنید می شود. اگر این صدا را شنیدید به آن معناست که چشمی به درستی عمل میکند. ولی اگر متوجه شدید که این صدا  از چشمی جک درب پارکینگ خارج نمی شود، باید بدانید که احتمالاً به این قطعه خرابی تحمیل شدست و حتماً باید تعویض و یا  تعمیر گردد. تعمیر ریموت درب پارکینگ نقش زیادی در عملکرد صحیح این سیستم دارد.

کثیف شدن چشمی جک

 یکی از علل های مهم در خرابی چشمی جک پارکینگ آن است که ممکن است این قطعه کثیف شد باشد. چشمی دارای یک لنز می باشد اگر به هر دلیلی کثیف شد باشد مانع از عملکرد صحیح آن میشتعمیر درب پارکینگ بود. در این مواقع در باز میشود و ممکن است بست نشود چون لنز کثیف شدست و نمی تواند به درستی تشخیص دهد. اگر متوجه شدید که لنز چشمی جک درب پارکینگ کثیف شدهست حتماً باید ابتدا درب چشمی را جدا کنید و سپس آن را کاملاً شستشو دهید تا هیچ کثیفی باقی نماند. برای اینکه به لنز چشمی جک آسیبی وارد نشود از آب گرم و مواد شوینده استفاده کنید. پس از شستشوی لنز آن را به طور کامل خشک کرده و در جای اولیه خود قرار دهید. احتمالاً با تعمیرات جک پارکینگ شرق تهران  مشکل چشمی جک شما برطرف شود.

 نفوذ آب در چشمی جک

وظیفه چشمی ها در جک پارکینگی چیست؟ یکی از مهمترین دلایلی که چشمی جک درب اتوماتیک خراب میشود آن است که آب توانست به داخل این قطعه مهم نفوذ کند. در این مواقع چشمی بسیار کیفیت پایینی دارد و توانست آب را در خود  نفوذ دهد. اگر بتواند در داخل چشمی نفوذ شود به مدار های چشمی آسیب بسیار جدی و مهمی وارد میشود. طبق گفته کارشناسان در این مواقع چشمی می سوزد و می بایست چشمی را تعویض کرد. پس در هنگام شستشوی درب اتوماتیک حتماً به یاد داشته باشید که آب نباید به چشمی برخورد کند. زیرا اگر این اتفاق بیفتد شما متحمل هزینه ای برای تعویض چشمی جک درب اتوماتیک خواهید شد.

قطع شدن سیم

 چشمی کار نکند ممکن است از هرز بودن پیچ سوکت چشمی یا شکست شدن سیم باشد. در این مواقع باید چشمی با احتیاط باز گردد و اگر مشاهده شد که سیم چشمی از داخل قطع شدست، باید وصل گردد تا چشمی دوباره کار کند. این مشکل معمولاً بسیار کم رخ می دهد. تعمیر کرکره برقی مغازه باید توسط تعمیکار انجام شود.

 شکسته شدن چشمی

 اگر چشمی جک درب پارکینگ به هر دلیلی شکسته شده باشد اطمینان داشت باشید که درب هوشمند پارکینگ از کار می افتد. در مواقعی که چشمی شکست میشود حتما باید تعویض گردد تا درب به فعالیت خود ادام دهد.

آیا ولتاژ چشمی جک درب پارکینگ باعث برق گرفتگی می شود؟

 زمانی که خودمان  میخواهیم چشمی درب پارکینگ را تعویض کنیم از آن می ترسیم که برقی که در چشم وجود دارد، باعث برق گرفتگی می شود. ولی در ادامه خواهیم گفت که این برق هیچ خطری برای شما ندارد.

 همانطور که گفتیم برای تعمیرات جک پارکینگ در غرب تهران  در پاسخ به اینکه چشمی جک باعث برق گرفتگی می شود، باید گفت که خیر ولتاژ تغذیه جک پارکینگ به صورت ۲۴  ولت است. اگر از قبل اطلاع داشته باشید این میزان ولت نمی تواند باعث برق گرفتگی شود و هیچ خطری برای انسان ندارد. اگر با این میزان برق تماس و یا برخوردی داشته باشید ممکن است نوک انگشتان شما به صورت خفیف سوزش داشته باشد که این مورد اهمیت خاصی ندارد و با خیال راحت چشمی را تعویض کنید.

انواع چشمی های درب اتوماتیک

 یکی از انواع چشمی های درب اتوماتیک فتوسل معمولی و بلند برد است. همچنین چشمی وایرلس دار  یکی از انواع این قطعه در جک درب اتوماتیک است. تفاوت این مدل با مدل های دیگر در سیم کشی چشمی است.  میتوان گفت که چشمی هایی که وایرلس دارند هیچ نیازی به سیم کشی ندارند. شاید برایتان سوال باشد که این مدل چگونه کار می کنند. در جواب باید گفت که چشمی های وایرلس دار  منبع تغذیه ای مانند باتری دارند. از این مدل در زمان هایی که سیم کشی بسیار دشوار است استفاده می شود. تعمیر درب پارکینگ موجب می شود که مشکلات آن در کوتاه ترین زمان برطرف شود.

در این مقاله به وظیفه اصلی چشمی های درب پارکینگ اشاره شد. این وسیله و قطعه ممکن است مانند قطعات دیگر درب هوشمند پارکینگ با مشکلاتی روبرو شود که در مطالب بالا ذکر شد. اگر از خرابی چشمی درب اتوماتیک خود باخبر شدید، حتما آن را تعمیر کنید چون اگر چشمی جک درب هوشمند دچار ایراد فنی شود، قطعاً در از کار می افتد و شما را به دردسر می اندازد.

تماس